پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

از وب سایتEurosport بایرن مونیخ و هراس از رویارویی با اتلتیکو مادرید

بایرن مونیخ و هراس از رویارویی با اتلتیکو مادرید

  به گزارش پاتوق هواداران بایرن مونیخ از بین تیم های حاضر در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، مونیخی ها اتلتیکومادرید را ناخوشانیدترن قرعه ممکن برای رسیدن به فینال میلان می دانند.

الیور کان دروازه بان سابق بایرن مونیخ و کارشناس این روزهای شبکه تلویزیونی ZDF، چهارشنبه شب بعد از پایان بازی بایرن مونیخ مقابل بنفیکا که به صعود بایرن مونیخ به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا منجر گردید در زمینه رقیب احتمالی این تیم در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا  در این شبکه گفت:"من امیدوارم که بایرن مونیخ تنها با اتلتیکو مادرید برای رسیدن به فینال روبرو نگردد. چون آنها تیمی بسیار خطرناک هستند و از انگیزه ای بسیار بالا برای جبران شکست در فینال دو سال گذشته این رقابت ها برخوردار هستند، من خود نیز در زمان حضور در بایرن مونیخ تاثیر فراوان چنین انگیزه ای در تیم را تجربه کرده ام."

در سال 1999 بایرن مونیخ در فینال دراماتیک نیوکمپ در دقایق اضافی بازی فتح لیگ قهرمانان اروپا را به منچستریونایتد واگذار نمودند، چنین شکست تلخی انگیزه فراوانی در شاگردان اوتمار هیتسفیلد ایجاد نمود و در فتح این رقابت ها در سال 2001 توسط بایرن مونیخ به نظر الیور کان تاثیر بسیار عمده و مهمی داشته است. شاید فتح لیگ قهرمانان در سال 2013 توسط بایرن مونیخ را نیز بتوان تا حدی به انگیزه حاصل شده از شکست در فینال خانگی این رقابت ها مقابل چلسی در سال 2012، مرتبط دانست. حال بر حسب اتفاق یا سرنوشت بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان این فصل می بایست به مصاف اتلتیکومادرید برود، کارل هاینتس رومنیگه رئیس این باشگاه در این زمینه می گوید:"میلان مهمترین هدف ما در این فصل به حساب می آید و باید تلاش کنیم افتخار سال 2001 را در سال 2016 نیز تکرار نماییم."

اتلتیکو مادرید در فینال 2014 مقابل رئال مادرید، دقیقا همانند بایرن مونیخ در فینال 1999 مقابل منچستریونایتد، تا دقایق پایانی از حریف خود پیش بود و از شانس بالایی برای قهرمان شدن برخوردار بود، اما در لحظات پایانی بازی سرخیو راموس گل تساوی بخش رئالی ها را به ثمر رساند و در وقت های اضافی نیز شاگردان آنچلوتی موفق به ثمر رساندن سه گل دیگر شدند. در دو فصل پیش نیز شاگردان دیگو سیمئونه با از پیش رو برداشتن بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی به مراحل بالاتر صعود نموده بودند. استایل بازی آنها از ساختار دفاعی بسیار مستحکمی برخوردار است و در این زمینه شاید بتوان عملکرد اتلتیکو مادرید را در بین تمام تیم های اروپایی بهترین توصیف نمود، برای نمونه شاگردان سیمئونه در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا تنها پنج گل دریافت نموده اند که سه گل از این تعداد در نقابل با بنفیکا بوده است.

مانوئل نویر سنگربان بایرن مونیخ نیز بازی مقابل اتلتیکومادرید را بسیار ناخوشایند می داند:"بازی در مقابل اتلتیکومادرید بسیار ناخوشایند است و بازیکنان بارسلونا به خوبی چنین موضوعی را تجربه کرده اند." جوردی آلبا مدافع بارسلونا در تایید حرف های نویر به تازگی گفته است:"اتلتیکو از سال ها پیش حریف نامطبوعی محسوب می شود، آنها جلوی دروازه خود به صورت هماهنگ شده ای تجمع می کنند ولی از توانایی خوبی برای خلق موقعیت های خطرناک نیز بهره مند هستند." برای نمونه در بازی رفت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا شاگردان سیمئونه تنها از مالکیتی 29 درصدی از توپ برخوردار بودند و به طور کلی کنترل توپ و میدان را به کاتالان ها واگذار کرده بودند، اما در لحظات حساس می توانستند دروازه حریف را با خطر روبرو نمایند. در حقیقت سیمئونه ویژگی های فوق العاده ای را به تیم خود تزریق نموده، برای نمونه آنها هرگز دست از تلاش بر نمی دارند و بعد از هر زمین خوردنی دوباره می ایستند، ‌هر چند که مقابل حریفی بسیار قدرتمند تر از خود قرار گرفته باشند.

دیگو سیمئونه در پایان سال 2011 میلادی هدایت راخو بلانکو را عهده دار شده و از آن زمان به بعد علاوه بر فتح یورو لیگ در سال 2012، در چهار سال حضور خود در لالیگا این تیم را به رتبه های پنجمی، سومی، اولی و سومی لالیگا نیز رسانده ودر حال حاضر نیز اتلتیکومادریر مکان دوم جدول رده بندی این رقابت ها را بعد از بارسلونا به خود اختصاص داده است. تا قبل از رقابت های این هفته لالیگا، شاگردان سیمئونه 54 گل به ثمر رساندهند (بارسلونا 87 و رئال مادرید 93) و تنها 16 گل دریافت کرده اند (بارسلون 27 و رئل مادرید 29)، آماری که به خوبی فلسفه فوتبال مورد نظر سرمربی آرژانتینی این تیم را به تصویر می کشد.

افکار تاکتیکی دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکومادرید در این فصل بر محور جان اوبلاک در درون دروازه، دیگو گودین در خط دفاعی، استراتژیست هایی نظیر گابی و کوکه در خط میانی و مهاجمی خطرناک نظیر آنتونیو گریزمان در خط حمله قرار گرفته، مهاجمی که در تمام رقابت های این فصل موفق به ثمر رساندن 29 گل شده و حتی مورد توجه سران باشگاه بایرن مونیخ نیز قرار گرفته است. سیمئونه در حقیقت تیمی خطرناک، زهرآگین، جسور و خستگی ناپذیر در مادرید شکل داده که با اشتیاقی تمام نشدنی از فوتبال، از توان غلبه بر هر حریفی برخوردار است و به همین دلیل سدی بسیار بلند و نفوذناپذیر پیش روی بایرن مونیخ برای صعود به فینال میلان قابل تصور است.

پپ گواردیولا حالمی بایست با ایده های خود تاکتیک هایی برای عبور از این سد مستحکم ایجاد نماید، در غیر این صورت با راه نیافتن بایرن مونیخ به فینال مادرید با قبول سومین شکست در مرحله نیمه نهایی سه فصل اخیر این رقابت ها مقابل سومین تیم اسپانیایی،‌ ارزیابی کارنامه این سرمربی اسپانیایی در مونیخ با اما و اگرهای فراوانی مواجه خواهد شد.

منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد