پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

از وب سایت روزنامه آلمانیDie Welt اقتدار بایرن مونیخ در بوندسلیگا از نگاه مقایسه

اقتدار بایرن مونیخ در بوندسلیگا از نگاه مقایسه

  به گزارش پاتوق هواداران بایرن مونیخ دورتموند با کسب تساوی 2:2 در دربی بزرگ آلمان مقابل شالکه در هفته گذشته به نوعی راه کسب چهارمین قهرمانی متوالی بوندسلیگا توسط بایرن مونیخ را هموار نمود، اما بدون این تساوی نیز همه آمارها نشان از برتری مطلق مونیخی ها در این فصل دارد.

در پایان بازی های هفته گذشته از بوندسلیگا، به نوعی رقابت بر سر قهرمانی از سوی دورتموند به صورت غیر رسمی خاتمه یافته اعلام گردید، چون بعد از پیروزی 3:1 بایرن مونیخ مقابل اشتوتگارت در روز شنبه، توماس توخل سرمربی دورتموند در مصاف با شالکه در بزرگترین دربی آلمان از تیم دوم خود استفاده نمود.

در این دیدار هشت بازیکن اصلی دورتموند در ترکیب اولیه به میدان نرفتند و توماس توخل بعد از بازی تصمیم خود را این گونه توجیه نمود که تیم در رقابت های این فصل چهل و هشت دیدار انجام داده و برخی از بازیکنان این تیم در این مقطع حساس از فصل نیاز به استراحت و تجدید قوا داشته اند، اما بر کسی پوشیده نیست که توماس توخل به بازیکنان اصلی خود تنها جهت رویارویی با لیورپول در بازی برگشت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت های یورو لیگ استراحت داده است، تصمیمی که قابل فهم بوده اما پیامدهایی را به همراه خواهد داشت، چون با کسب این پیروزی اختلاف دورتموند با بایرن مونیخ در صدر جدول رقابت های بوندسلیگا در پنج هفته مانده به پایان بازی ها به عدد هفت رسید.

میشائیل تسورک مدیر ورزشی دورتموند اما با بیان جمله "بر طبق قوانین ریاضی نمی توان به تیمی که امتیاز از دست نمی دهد، رسید." به نوعی از تصمیمات توماس توخل در بازی مقابل شالکه دفاع کرد.با این وجود برخی آمار به ثبت رسیده از رقابت های این فصل نشان از اقتدار فراوان و بازی متفکرانه مونیخی ها دارد و به اثبات می رساند که رسیدن به بایرن مونیخ برای سایر تیم های تعقیب کننده امری غیر ممکن می باشد. این یادداشت نگاهی اجمالی و مقابسه ای به برخی آمار به ثبت رسیده از سوی تیم های حاضر در بوندسلیگا دارد.

ضربات کرنر می تواند سبب ایجاد بی نظمی و آشفتگی در محوطه جریمه حریف شود و برخی سرمربیان به آن به عنوان پتانسیل و فرصتی خوب برای گل زنی نگاه می کنند. تعداد ضربات کرنر زیاد همچنان می تواند نشانی بر اقتدار یک تیم در فاز تهاجمی باشد که در این مورد بایرن مونیخ بهترین آمار را از خود در بین تیم های بوندسلیگایی بر جای گذاشته است.

تعداد ضربات کرنر

در تعداد ضربات ارسالی به سمت دروازه حریف نیز مونیخی ها عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایر حریفان خود داشته اند، شاگردان پپ گواردیولا در این فصل از هر هشت ضربه ارسالی یک مرتبه موفق به باز نمودن دروازه حریفان شده اند، اما دورتموندی ها با رسیدن به گل از روی هر 6.6 ضربه، بسیار تاثیرگذار تر از رقبیان مونیخی خود ظاهر شده اند.

تعداد ضربات ارسالی به سمت دروازه حریف

مونیخی ها نه تنها در کارهای تهاجمی از اقتدار خوبی برخوردار بوده اند، بلکه در کارهای تدافعی نیز با پیروز شدن در 53.1 درصد از نبردهای دو نفره، اقتدار بسیار خوبی از خود بر جای گذاشته اند و بهترین آمار در این زمینه را نیز در بین رقیبان بوندسلیگایی به خود اختصاص داده اند.

درصد پیروزی در نبردهای دو نفره

شاگردان پپ گواردیولا در تمامی بازی های این فصل هرگز از تملک توپ کمتر از پنجاه درصد برخوردار نبوده اند، کمترین تملک توپ مونیخی ها در رقابت های این فصل با 58 درصد به پیروزی 5:1 مقابل دورتموند در بازی های دور رفت بر می گردد و بیشترین درصد تملک آنها در دو بازی رفت و برگشت مقابل وردربرمن که با دو پیروزی 1:0 و 5:0 به تمام شد،‌ به میزان 80 و 83 درصد به ثبت رسیده است.

تعداد دقایق تصاحب توپ

با دقت ترین بازیکن در زمینه ارسال پاس های صحیح اما در بایرن مونیخ حضور ندارد و روئل بروروز با برخورداری از دقت 95.2 درصدی در ارسال پاس های صحیح بهترین بازیکن بوندسلیگا در این زمینه محسوب می گردد، شاگردان گواردیولا اما به طور میانگین در زمینه دقت ارسال پاس های سالم نیز در بوندسلیگا برتر از سایر رقبای خود عمل کرده اند و در بین بازیکنان مونیخی یوشوا کیمیش با دقت 93.2 درصدی در ارسال پاس، بهترین بوده است.

دقت پاس های ارسالی

بایرن مونیخ در رقابت های  هفته قبل موفق به پیروزی مقابل اشتوتگارت شد و با این نتیجه توانست تعداد بردهای متوالی خود مقابل اشتوتگارت را به عدد دوازده برساند که این موضوع رکوردی جدید در بوندسلیگا به حساب می آید، چون تا قبل از این تعداد بردهای متوالی یک تیم در مقابل حریفی مشخص در رقابت های بوندسلیگا از یازده پیروزی تجاوز نکرده بود.

تعداد گل های زده شده

بایرن مونیخ در زمینه گل های دریافتی نیز آمار بسیار خوبی را از خود بر جای گذاشته و در فاصله پنج هفته مانده به پایان رقابت های بوندسلیگای این فصل، تنها پنج گل دریافت نموده است. ‌در فصل گذشته تعداد گل های دریافتی بایرن مونیخ به عدد 18، در فصل 2013/14 به عدد 23 و در فصل 2012/13 به عدد 18 رسید و حال باید منتظر ماند و دید که آیا مونیخی ها می توانند رکورد کمترین گل های خورده خود در فصل های اخیر را در پایان این فصل رقم زنند.

تعداد گل های دریافتی

در بین آمارهای به ثبت رسیده بایرن مونیخ در مقدار مسافت دویده شده تا حدودی ضعبف تر از سایر تیم های بوندسلیگایی عمل کرده است که با توجه به قدرت بالای مونیخی ها در ارسال پاس های سالم و پیروزی در نبردهای دو نفره، در حقیقت شاگردان گواردیولا نیازی به دویدن در مسافت هی طولانی نداشته اند.

مجموع دوندگی بازیکنان

لازم به ذکر است که آمار ذکر شده تا قبل از رقابت های هفته سی ام بوندسلیگا محاسبه شده است.


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد