پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

از وب سایت روزنامه آلمانی Süddeutsche شواین اشتایگر از استراتژیستی بزرگ تا کهنه سربازی پرافتخار

شواین اشتایگر از استراتژیستی بزرگ تا کهنه سربازی پرافتخار

  به گزارش پاتوق هواداران بایرن مونیخ آیا می توان برای شواین اشتایگر بعد از تجربه حضوری ناموفق در فوتبال انگلیس همچنان دوران افتخارآمیز دیگری متصور بود؟

نه ماه پیش یکی از تولیدکنندگان بزرگ هدفون با انتشار تبلیغی ویدئویی در اینترنت به موفقیتی بزرگ دست یافت، در این ویدئوی تبلیغاتی جوانی خوش تیپ در حالی که یک هدفون بزرگ بر سر خود نهاده بود در صندلی عقب یک لیموزین دیده می شد که با نگاهی غمگین در حال ترک شهر مونیخ به سمت فرودگاه بود، این ویدئو درست در روز ترک مونیخ توسط شواین اشتایگر و پیوستن او به منچستریونایتد منتشر شد و آن جوان خوش تیپ هدفون بر سر، کسی به جزء باستین شواین اشتایگر کاپیتان تیم ملی آلمان و اسطوره باشگاه بایرن مونیخ نبود.

در حقیقت چنین انتقالی پایانی بر حضور هفده ساله شواینی یکی از بهترین بازیکنان فوتبال آلمان در مونیخ با انجام حدود پانصد بازی برای تیم این شهر و همچنین آغازی برای ماجراجویی جدید وی در فوتبال انگلیس بوده است، دورانی که بر سر موفق بودن آن بحث های بسیار زیادی در بین مطبوعات آلمان و همچنین دوستداران فوتبال این کشور وجود داشته و دارد.

روز جمعه انتشارخبر مربوط به مصدومیت شواین اشتایگر تا پایان فصل، به خبری حاشیه ای در انگلیس بدل گردید، چون در حال حاضر قهرمانی احتمالی و غافلگیرکننده لسترسیتی در فوتبال جزیره و همچنین سقوط احتمالی تیم پرطرفدار و سنتی نیوکاسل به لیگ دسته پایین تر صدر اخبار فوتبالی این کشور را به خود اختصاص داده اند و روزنامهDaily Mail تنها در زمینه پایان یافتن فصل برای شواین اشتایگر به نقل قولی از فن خال سرمربی منچستریونایتد اشاره نموده و شواین اشتایگر را به کهنه سربازی شایسته تشبیه کرده است.

شواین اشتایگر در تابستان 2015 به مبلغ نه میلیون یورو به منچستریونایتد منتقل گردید و بی تردید لوئیز فن خال سرمربی هلندی شیاطین سرخ در چنین انتقالی نقشی بسیار مهم ایفا نموده است. این هافبک آلمانی اما اولین عملکرد درخشان خود را در تئاتر رویاها در رویارویی مقابل وولفسبورگ در ماه سپتامبر گذشته و در بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به نمایش گذاشت، با این وجود در دقیقه 72 این بازی فن خال در تصمیمی عجیب وی را از زمین مسابقه تعویض نمود. در این دیدار امیدها در دل هواداران شیاطین سرخبرای برخورداری از هافبکی مقتدر و استراتژیستی توانمند و تاثیرگذار در میانه میدان زنده شده بود و حتی شواینی در این دیدار موفق به ارسال ک پاس منجر به گل نیز گردید. وین رونی کاپیتان منچستریونایتد نیز در زمینه تاثیر شواین اشتایگر مدعی شده بود:

باستین فوق العاده کاری می کند، ما می توانیم از تجربه بالای او سود زیادی ببریم.

شواینی بعد از این رویارویی چندین نمایش قابل قبول دیگر نیز از خود ارائه داد و به بازیکنان محبوب سکوهای اولدترافورد بدل گردید و در واقع هرگاه که شواین اشتایگر در ترکیب تیم قرار می گرفت، منچستریونایتد به تیم بهتری تبدیل می شد. اما در ادامه شیاطین سرخ فصل را آن طور که در آروزی آن بودند، سپری نکردند و با قبول شکست مقابل وولفسبورگ از گردونه رقابت های لیگ قهرمانان کنار رفتند، سه بازی متوالی در لیگ برتر را واگذار نمودند و هواداران تیم برای کسب یک برد شش بازی متوالی انتظار کشیدند. با کسب چنین نتایج مایوس کننده ای فشارها بر روی فن خال افزایش یافت و این سرمربی هلندی نیز به صورت علنی شواین اشتایگر را تحت شدیدترین انتقادات خود قرار داد و اعلام نمود که وی همان بازیکنی که از مونیخ می شناخته نیست. سرانجام دوران بازی های بدون برد منچستریونایتد در لیگ برتر با پیروزی مقابل سوانسی در دیداری که شواین اشتایگر در آن دچار مصدومیت شد، به پایان رسید.

با این وجود یوآخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان در ماه های اخیر تردیدی در زمینه کاپیتان خود نشان نداده و اهمیت شواینی هرگز از لحاظ وی کاسته نشده است، حتی مصدومیت شواینی در اردوی مانشافت در ماه گذشته میلادی نیز تغییری در تصمیم یوگی لوو برای بردن شواینی به رقابت های یورو 2016 در فرانسه ایجاد نکرده است. بازیکنان ملی پوش آلمان نیز خواهان همراهی شواینی در این رقابت ها هستند، برای سامی خدیرا در روزهای اخیر در این زمینه گفته است:"هر کس که برای حضور شواینی در یورو شانسی قائل نیست، اشتباه بزرگی مرتکب شده است."

با این تفاسیر هنوز برای آینده شواین اشتایگر در فوتبال انگلیس می توان شانسی قائل بود؟ لوئیز فن خال در گفتگویی اعلام کرده که شواین اشتایگر برای بازی های فصل آتی کاملا آماده خواهد بود، اما آینده خود لوئیز فن خال در اولدترافورد مبهم به نظر می رسد و امکان حضور ژوزه مورینیو بر روی نیمکت مربی گری منچستریونایتد برای فصل بعد وجود دارد. بر طبق ادعای روزنامه های انگلیسی آقای خاص برای پست شواین اشتایگر اما رناتو شانچز هم وطن خود از تیم بنفیکا لیسبون را در نظر گرفته و باشگاه منچستریونایتد در تابستان پیشنهادی 50 میلیون یورویی برای جذب این هافبک هجده ساله ارائه خواهد نمود، به نظر مطبوعات انگلیسی نیز به کیفیت این پرتغالی آینده دار بسیار اعتماد دارند و حتی از وی به عنوان Next Big Thing نام برده اند.

در هفته های اخیر شواین اشتایگر ترجیح داده در خصوص شرایط فعلی و آینده خود سکوت نماید، در ماه سپتامبر گذشته اما وی در گفتگویی با روزنامه آلمانی Zeit از موفقیت با منچستریونایتد و کسب افتخار در یورو 2016 به عنوان اهدف باقی مانده خود نام برده بود و مدعی شده بود:"در این میان من متوجه شده ام که زندگی بسیار مهم تر از ورزش است." در تابستان پیش رو شواینی قصد دارد با آنا ایوانوویچ ستاره دنیای تنیس ازدواج نماید که هدفی زیبا برای کاپیتان مانشافت محسوب می شود، حتی اگر اجازه ای برای تبدیل این مراسم به ویدئویی تبلیغاتی برای یکی از تولید کنندگان هدفون صادر نگردد.


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد