پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

9 نگاه متفاوت به 9 بازی هفته بیست و نهم بوندس لیگا

http://bundesligafans.ir/Resource/Banner/0ir201p3.kxh.jpg

  به گزارش پاتوق هواداران بایرن مونیخ

نگاه اول (هرتا 2-2 هانوفر): گل زودهنگام وداد ایبیشویچ همچون آب سردی بود بر پیکره هانوفر بحران زده ولی آرتور زوبیک لهستانی با پاس کیوتاکه توانست نیمه اول را به تساوی بکشاند. هانوفر که با ایجاد تغییر روی نیمکت خود، تیم متفاوتی نشان می داد، در نیمه دوم و روی پاس کنان کارامان توانست با گلزنی مانوئل اشمیدباخ از میزبان قدرتمند خود جلو بیفتد ولی سالامون کالو با گلزنی خود اجازه نداد که یک باخت خانگی در روزهای افول هرتا برلین نصیب داردای و شاگردانش بشود. جالب اینجاست که یولیان شیبر پس از مدت ها مصدومیت برای هرتا به میدان رفت و یک دقیقه پس از حضورش در زمین، پاس گلی را برای کالو فرستاد. هرتا 64 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت اما هرگز نتیجه تساوی مقابل ضعیف ترین تیم لیگ آن هم در ورزشگاه المپیک برلین را نمی توان برای بانوی پیر یک نتیجه خوب دانست. هانوفر پس از 3 برد متوالی در برلین طی سال های اخیر، این بار در کسب پیروزی ناکام ماند و هرتا به دهمین بازی متوالی بدون باخت خانگی رسید. آخرین باخت هرتا در جمعه شب ها به جدال با همین هانوفر در سال 2016 باز می گردد. هانوفر نیز در 15 بازی اخیر بوندس لیگا، 13 بار باخته است.

نگاه دوم (هامبورگ 1-2 دارمشتات): باز هم آیتاچ سولو کاپیتان محبوب دارمشتات برای تیمش گل زد. او سانتر رائوش را به گل اول دارمشتات تبدیل نمود و در همان نیمه اول، ساندرو واگنر دوباره یک بازیکن مؤثر نشان داد و با پاسی که فرستاد، گل دوم دارمشتات توسط جروم گوندورف زده شد. باز هم دارمشتات در بازی های خارج از خانه نمایش بهتری را ارائه داد و تنها کاری که از دست هامبورگ بر می آمد، به حداقل رساندن اختلاف بازی در آخرین ثانیه ها با گلزنی لوئیز هولتبی بود. اکدال در اوایل نیمه دوم تعویض شد ولی اسون شیپلوک 90 دقیقه برای هامبورگ بازی کرد. حضور اوشترژولک روی نیمکت و به میدان آمدن لازوگا در نیمه دوم از مهم ترین تصمیمات لابادیا مربی هامبورگ بود. مالکیت 70 درصدی توپ توسط دایناسورهای شورت قرمز نیز اتفاق عجیبی به نظر می رسید. بدین ترتیب اولین باخت خانگی تاریخ باشگاه هامبورگ مقابل دارمشتات و دومین باخت خانگی این تیم طی 6 بازی اخیر رقم خورد. دارمشتات نیز به طولانی ترین رکورد نبردن در دوران مربیگری درک شوستر خاتمه داد و پس از 8 بازی متوالی، طعم پیروزی را چشید ولی با این نتیجه، پنجمین بازی متوالی بدون باخت این تیم نیز رقم خورد چرا که در 4 بازی گذشته، 4 تساوی را به دست آورده بودند. ساندرو واگنر با پاس گلی که داد، در 13 بازی اخیرش برای دارمشتات توانسته روی 12 گل تأثیر مستقیم بگذارد. (9 گل زده و 3 پاس گل) نیکولای مولر نیز با 4 گل زده و 2 پاس گل در 6 بازی اخیر هامبورگ، بازیکن مؤثری بوده است.

نگاه سوم (اشتوتگارت 1-3 بایرن مونیخ): جدال سنتی دو تیم قدیمی بوندس لیگا که با گل به خودی جرج نیدرمایر روی حرکت زیبای فرانک ریبری در نیمه اول، تبدیل به یک بازی جذاب شد و داوید آلابا روی پاس یولیان برنات گل دوم باواریایی ها را زد. روبرت لواندوفسکی با اینکه در این بازی نتوانست گل بزند اما پاس گل سوم تیمش را داد تا داگلاس کاستا اولین گل خارج از خانه اش را برای بایرن در بوندس لیگا بزند. تک گل اشتوتگارت نیز توسط دانیل دیداوی زده شد. اشتوتگارت دومین خط حمله برتر بوندس لیگا در نیم فصل دوم را دارد. بدین ترتیب و با این باخت، شاگردان کرامنی چهارمین بازی متوالی بدون برد خود را تجربه کردند. اشتوتگارت برای دوازدهمین بازی متوالی مقابل بایرن مونیخ در بوندس لیگا شکست خورد تا با رکورد باخت های پیاپی تیم های فرایبورگ و نورنبرگ مقابل بایرن مونیخ مساوی شود. اشتوتگارت در 6 سال اخیر و طی 15 بازی مقابل بایرن به پیروزی نرسیده است. کرامنی در این بازی با یک رویکرد تدافعی و خط دفاعی 5 نفره به میدان رفت و 3 تغییر را در ترکیب اشتوتگارت ایجاد نمود. حضور کلاین، نیدرمایر و ورنر در ترکیب اصلی اشتوتگارت و آرتورو ویدال در ترکیب اصلی بایرن مونیخ جالب توجه بود. جالب اینجاست که پپ در همان نیمه اول آرتورو ویدال را به علت جلوگیری از دریافت کارت قرمز، از بازی بیرون کشید که یک تعویض بحث برانگیز و جنجالی بود. پپ 4 تغییر را در ترکیب اصلی بایرن ایجاد نمود. حضور تیاگو، لام، مولر و کاستاروی نیمکت باعث شد تا خاوی مارتینز، گوتزه، ژابی آلونسو و رافینیا در ترکیب اصلی این تیم به میدان بروند. اشتوتگارت از 8 بازی اخیر فقط به 6 امتیاز رسیده است. آرایش 1-3-3-3 بایرن مونیخ و بازگشت سردار تاسکی به مرسدس بنز آرنا به منظور رویارویی با تیم سابقش را می توان از نکات بارز این بازی دانست. 73 درصد مالکیت توپ در اختیار بایرن مونیخ بود.

نگاه چهارم (برمن 1-2 آگزبورگ): این بازی دو نیمه متفاوت داشت. برمن که با تک گل فلورین گریلیش در نیمه اول پیروز شده بود، در نیمه دوم غافلگیر شده و مغلوب دو گل آلفرد فین بوگاسون و جونگ هو هونگ شد. باز هم کایوبی با دادن یک پاس گل، بازیکنی تأثیرگذار برای آگزبورگ بود. در غیاب کلودیو پیزارو مصدوم، آنتونی اوجا در نوک خط حمله برمن حضور داشت. حضور دانیل اوپاره و هلیل آلتینتاپ در ترکیب اصلی آگزبورگ پس از مدت ها و نیمکت نشینی بوبادیا و هونگ را می توان از نکات جالب این بازی دانست. الکساندر اسواین ستاره درخشان این فصل آگزبورگ در نیمه اول تعویض گردید و هونگ فقط یک دقیقه پس از حضور در زمین و در آخرین دقایق بازی، گل حیاتی و 3 امتیازی آگزبورگ را به ثمر رساند. تعداد شوت های خارج از چارچوب و کرنرهای آگزبورگ صفر بود و این تیم با زدن مجموع 3 شوت داخل و خارج چارچوب به دو گل دست یافت.

نگاه پنجم (آینتراخت فرانکفورت 0-2 هوفنهایم): فرانکفورت بحران زده علی رغم شوکی که به نیمکت خود وارد کرد، باز هم در خانه شکست خورد. عقاب ها در یک بازی 6 امتیازی مغلوب یکی دیگر از تیم های پایین جدولی شدند تا شرایط برای بقای این تیم به شدت دشوار شود و هوفنهایم همچنان به روزهای خوبش با ناجی جوان خود یعنی یولیان ناگلزمن ادامه دهد. هر دو گل هوفنهایم در نیمه دوم توسط ندیم امیری و مارک اوت زده شد و جالب اینجاست که هر دو بازیکن در نیمه دوم برای این تیم به میدان رفته بودند. از هنگام حضور ناگلزمن روی نیمکت هوفنهایم، تنها دورتموند و بایرن توانسته اند بیشتر از هوفنهایم کسب امتیاز کنند. هوفنهایم برای اولین بار از سال 2014 توانست به 4 بازی متوالی بدون باخت در بوندس لیگا دست یابد و همچنین برای اولین بار از سال 2012، به دو پیروزی متوالی خارج از خانه برسد. 3 امتیاز از 4 بازی اول نیکو کواچ روی نیمکت فرانکفورت به معنای بدترین شروع یک مربی در تاریخ این باشگاه پس از کریستوف دام در فصل 11-2010 می باشد. کواچ در این بازی چند تغییر عمده را در ترکیب فرانکفورت ایجاد نمود و از بازیکنانی همچون انیس بن هتیرا، سونی کیتل و لوک کاستاینوس در ترکیب اصلی استفاده کرد در حالی که مارکو فابین، هریس سفروویچ و باستین اوژیپکا روی نیمکت نشستند. استفاده از 3 مهاجم و تعویض های طلایی ناگلزمن عامل پیروزی هوفنهایم در کامرزبانک آرنا بود.

نگاه ششم (اینگولشتات 1-0 گلادباخ): گل موریتز هارتمن در آخرین دقایق بازی باعث شد تا 3 امتیاز بسیار شیرین برای شاگردان هازن هاتل ثبت شود. آلموگ کوهن دقایقی پس از حضور در زمین، پاس گلی را داد که به اندازه 3 امتیاز برای اینگولشتات ارزش داشت. تیم میزبان در این بازی با 3 مهاجم بازی کرد که هر 3 مهاجم نیز تعویض شدند. گلادباخ با 3 مدافع بازی کرد. آندره هان و تورگن هازارد زوج خط حمله گلادباخ بودند و گرانیت شاکا در بین دو نیمه جای خود را به تونی یانچکه داد. جالب اینجاست که گلادباخ در 3 رویارویی با اینگولشتات از سال 2013، نتوانسته به این تیم گل بزند. گلادباخ در 6 بازی اخیر صاحب 3 برد و 3 باخت شده است.

نگاه هفتم (وولفسبورگ 1-1 ماینتس): گرگ ها پس از بازی تحسین برانگیز مقابل رئال مادرید در فولکس واگن آرنا، باز هم در همین ورزشگاه به مصاف تیم ماینتس رفتند ولی این بار با تساوی 1-1 متوقف شدند که هر دو گل این بازی در نیمه دوم زده شد. باز هم آندره شورله برای وولفسبورگ گلزنی کرد تا دروازه تیم سابقش را بگشاید ولی ژایرو گل تساوی ماینتس را روی پاس اشتفان بل به ثمر رساند. دانته نیز در آخرین لحظات بازی با کارت قرمز داور رو به رو شد. حضور برونو هنریکه در خط حمله و پاس گل وی و همچنین بازگشت باس دوست از مصدومیت و قرار گرفتن در مرکز خط حمله وولفسبورگ را می توان از نکات بارز این بازی دانست. ستاره های همچون ویرینیا، رودریگز و مکس کروزه روی نیمکت نشستند تا انرژی خود را برای بازی برگشت مقابل رئال مادرید حفظ کنند. جالب اینجاست که ژایرو نیز یک بازیکن تعویضی بود که 5 دقیقه پس از حضور در زمین برای تیمش گلزنی کرد. در این هفته، چندین بازیکن تعویضی توانستند دقایقی پس از حضور در زمین، گلزنی کنند. ماینتس پس از بایرن و دورتموند توانسته بیشترین امتیازات را از کریمس تا کنون به دست بیاورد. حدود 74 درصد امتیازات وولفسبورگ در این فصل در بازی های خانگی به دست آمده است. وولفسبورگ فقط 2 بار پس از بازی لیگ قهرمانان، توانسته در بوندس لیگا پیروز شود در حالی که بایرن مونیخ تمام بازی های بوندس لیگایی اش پس از لیگ قهرمانان را با پیروزی سپری نموده است. دیتر هکینگ تاکنون مقابل ماینتس به عنوان مربی شکست نخورده است. ویرینیا نیز با حضور در نیمه دوم، توانست صدمین بازی بوندس لیگایی خود را به ثبت برساند.

نگاه هشتم (شالکه 2-2 دورتموند): آبی های سلطنتی در داربی روهر به مصاف دورتموند رفتند تا مادر همه داربی ها به عنوان یکی از بزرگ ترین بازی های فصل در گلزنکرشن برگزار شود. نیمه اول یک بازی سرد و کسل کننده بدون گل را شاهد بودیم ولی همه اتفاقات این بازی در نیمه دوم رخ دادند.  شینجی کاگاوا در همان اوایل نیمه دوم برای دورتموند گل زد ولی 3 دقیقه بعد لروی سانه بازی را به تساوی کشاند. 4 دقیقه بعد ماتیاس گینتر همچون بازی رفت، دروازه شالکه را گشود و 10 دقیقه بعد، کلاس یان هونتلار از روی نقطه پنالتی همه چیز را به تساوی کشاند تا یک تساوی بدتر از باخت برای دورتموند رقم بخورد. 4 گل این بازی طی یک بازه زمانی 17 دقیقه ای به ثمر رسید. توخل که توجه ویژه ای به بازی مقابل لیورپول در لیگ اروپا داشت، ترجیح داد گوندوغان، اوبامیانگ، رویس و مخیتاریان را روی نیمکت بنشاند تا کاگاوا، راموس و پولیسیچ 17 ساله وارد ترکیب اصلی زنبورها شوند. لایتنر و شاهین در قلب خط هافبک قرار گرفتند. حضور سوکراتیس در کنار هوملز در قلب خط دفاعی دورتموند جالب توجه بود. ماتیاس گینتر و اریک دورم نیز دو بازیکن کناری دورتموند بودند. گینتر در این فصل 3 گل زده که 2 گل وی در دو داربی روهر مقابل شالکه بوده است. توخل در بین دو نیمه هوملز را بیرون کشید تا مخیتاریان وارد ترکیب دورتموند شود. حضور کولاسیناچ به عنوان دفاع چپ، هویبرگ به عنوان هافبک دفاعی در کنار گایس و البته تغییر پست جونیور کایچارا و آوردن او از دفاع راست به پست وینگر راست از مهم ترین تصمیمات برایتن رایتر در این بازی بود. ماکس مِیِر، دنیس آئوگو، اریک ماکسیم شوپو-موتینگ و فرانکو دی سانتو را می توان مهم ترین بازیکنان نیمکت نشین شالکه در این بازی نامید. با این تساوی، اختلاف دورتموند با بایرن در صدر جدول به 7 امتیاز افزایش یافت تا شانس این تیم برای قهرمانی بوندس لیگا کمرنگ تر از گذشته شده و شاگردان توخل از رسیدن به سومین برد متوالی در داربی روهر برای اولین بار از سال 1967 محروم شوند. دورتموند با کسب 68 امتیاز از 29 بازی، بهترین نایب قهرمان تاریخ بوندس لیگا از حیث تعداد امتیاز محسوب می شود. زدن 119 گل در کلیه بازی های فصل به معنای ثبت رکورد بشترین گل زده در یک فصل از سال 1963 برای دورتموند می باشد. کاگاوا برای چهارمین بار مقابل شالکه گلزنی کرد در حالی که او به هیچ تیمی بیشتر از شالکه گل نزده است.

نگاه نهم (لورکوزن 2-0 کلن): در دومین داربی حساس این هفته، لورکوزن موفق شد انتقام شکست بازی رفت را از کلن بگیرد و با دو گل اواخر نیمه اول یولیان برانت و چیچاریتو به برتری در داربی راین دست یابد. کریم بلعربی با دو پاس گل ستاره شیرها در این بازی بود. در آخرین ثانیه های مسابقه، دو کارت قرمز به بیتنکورت و وندل داده شد. تعویض شدن کوین فوگت هافبک دفاعی کلن در بین دو نیمه و جایگزینی وی با فیلیپ ملادنوویچ هم نتوانست برای آنها فایده ای داشته باشد. گلزنی چیچاریتو پس از چند بازی، تعویض بلعربی در اوایل نیمه دوم، نیمکت نشینی کیسلینگ و آدمیر محمدی و همچنین به میدان رفتن چارلز آرانگوئیز پس از مدت ها مصدومیت را می توان از نکات بارز این بازی دانست. کلن فقط در یک بازی از 11 مسابقه خانگی اخیرش مقابل لورکوزن پیروز شده است. لورکوزن در 4 بازی اخیر بوندس لیگا بدون دریافت گل، به پیروزی رسیده است. چیچاریتو شانزدهمین گل بوندس لیگایی خود را برای لورکوزن زد.



منبع:بوندسلیگا فنز، مرجع خبری بوندس‌ لیگا و فوتبال آلمان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد