پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

9 نگاه متفاوت به 9 بازی هفته بیست و هشتم

http://bundesligafans.ir/Resource/Banner/j5dwoulk.rcv.jpg

  به گزارش پاتوق هواداران بایرن مونیخ  نگاه متفاوت داریم به 9 بازی هفته بیست و هشتم بوندس لیگا. جایی که دورتموند با یک بازگشت دیگر بلوغ خود را ثابت کرد و بایرن با ضربه زیبا ریبری بار دیگر 1-0 پیروز شد.

نگاه اول (لورکوزن 3-0 وولفسبورگ): شیرها پس از مدت ها یک نمایش مقتدرانه را در بوندس لیگا ارائه داده و با گل های یولیان برانت، خاویر هرناندز و ولادلن یارچنکو به برتری مطلق مقابل وولفسبورگ دست یافتند. همیشه وولفسبورگ یک مانع بزرگ برای لورکوزن بوده ولی این بار شاید همه تمرکز شاگردان هکینگ به لیگ قهرمانان اروپا دوخته شده بود. چیچاریتو علاوه بر گلزنی، یک پاس گل هم داد و البته، چالانوغلو و بلعربی هم پاس گل دادند تا همه چیز به سود ورکسلف باشد. چیچاریتو و یارچنکو در این بازی روی نیمکت حضور داشتند ولی پس از حضور در زمین، جریان بازی را متحول نمودند. تین یدوای و لارس بندر هم در ترکیب اصلی لورکوزن بودند. بازگشت دیگو بنالیو به درون دروازه گرگ ها، تعویض شدن کریستین تراش در بین دو نیمه، حضور مکس کروزه در ترکیب اصلی وولفسبورگ پس از آن جنجال ها و نیمکت نشینی لوئیز گوستاوو پس از بازگشت از سفر طولانی آمریکای جنوبی را می توان از نکات بارز این بازی دانست. بدین ترتیب، لورکوزن پس از 4 باخت متوالی مقابل گربه سیاه همیشگی، طلسم را شکست. لورکوزن در 3 بازی اخیر لیگ به پیروزی رسیده ولی وولفسبورگ در 3 بازی اخیر، بدون برد می باشد.

نگاه دوم (بایرن مونیخ 1-0 آینتراخت فرانکفورت): بایرن با تک گل ریبری به پیروزی رسید. گوتزه و مولر به ترکیب اصلی بایرن برگشتند و ریبری در پست هافبک چپ به میدان رفت. فرانکفورت در روزی که برادران کواچ به مونیخ برگشتند، با 5 مدافع بازی کرد و بایرن با بسته نگهداشتن دروازه اش در این بازی، به رکورد 757 دقیقه کلین شیت مقابل این تیم رسید تا رکورد 669 دقیقه ای گلادباخ مقابل بیلفلد را بشکند. حضور بن هتیرا و چندلر در ترکیب عقاب ها جالب توجه بود. از سال 2010 تاکنون، فرانکفورت حتی یک بار هم نتوانسته مقابل بایرن پیروز شود. بایرن برای چهاردهمین بار متوالی، در بازی هایی که پس از تعطیلات ملی برگزار شد، به برد دست یافت.

نگاه سوم (هانوفر 0-3 هامبورگ): ادامه بحران در هانوفر با یک باخت سنگین خانگی دیگر همراه شد تا توماس شاف از کار برکنار شود. گلزنی کلبر یک سورپرایز جالب برای هواداران هامبورگ بود. در ادامه نیز ایوو ایلیچویچ و نیکولای مولر دو گل زدند تا تیر خلاصی باشد بر پیکر هانوفر. اسون شیپلوک با دو پاس گل، ستاره هامبورگ در این بازی بود. جالب اینجاست که هانوفر با 3 مهاجم بازی می کرد در حالی که اوفه بک و کنعان کارامان روی نیمکت حضور داشتند. هامبورگ هم ستاره هایی همچون لاسوگا، یونگ و رودنفس را روی نمکت داشت اما امیر اشپاهیچ پس از آن جنجال ها، به ترکیب اصلی بازگشت و آلبین اکدال نیز در پست هافبک دفاعی قرار گرفت. شیپلوک مهاجم نوک هامبورگ بود و آرون هانت پشت سر او بازی می کرد. جالب اینجاست که تعداد ضربات داخل چارچوب هانوفر حدود دو برابر ضربات حریف بود اما هامبورگ از 4 شوت داخل چارچوب، به 3 گل رسید. از سال 2012 تاکنون، هرگز بازی های دو تیم با تساوی به پایان نرسیده است. بدین ترتیب، هامبورگ پس از دو باخت متوالی، دوباره طعم برد را چشید ولی هانوفر پنجمین باخت پیاپی را متحمل شد تا اولین گزینه سقوط به دسته پایین تر باشد.

نگاه چهارم (ماینتس 4-2 آگزبورگ): در کمال تعجب، بازی دو تیم ماینتس و آگزبورگ یک بازی پر گل از آب در آمد و فستیوال گل های این بازی با گلزنی کایوبی در همان اوایل نیمه اول، آغاز گردید ولی 4 دقیق بعد، کریستین کلمنس توانست پاس یونس مالی را به گل تساوی ماینتس تبدیل کرده و پابلو دی بلاسیس هم پاس دریافتی از دنی لاتزا را درون دروازه آگزبورگ قرار داد تا پاسخ شاگردان مارتین اشمیت به گل کایوبی، بسیار کوبنده باشد هر چند که کو جا چول مهاجم کره ای آماده این روزهای آگزبورگ، با گلزنی در آخرین دقایق نیمه اول، اجازه نداد تا ماینتس با پیروزی به رختکن برود. پابلو دی بلاسیس در نیمه دوم و در ادامه روز خوب خود، گل سوم ماینتس را زد تا کافیس آرنا منفجر شود. کریستین کلمنس نیز همچون دی بلاسیس، در این بازی دو گله شد. جان کوردوبا مهاجم کلمبیایی ماینتس، پاس گل ارزنده ای را برای کلمنس فرستاد تا گل چهارم ماینتس به ثمر برسد. شاید این درخشش دی بلاسیس باعث شود که مربی ماینتس، دیگر به این راحتی وی را روی نیمکت ننشاند. الکساندر هاک و فابین فرای در این بازی در ترکیب اصلی ماینتس قرار گرفتند و در تیم آگزبورگ نیز، فین بوگاسون در نوک خط حمله حضور داشت. فیلیپ مکس نیز جانشین استافیلیدیس در پست دفاع چپ شده بود. بدین ترتیب، آگزبورگ در پنجمین رویارویی متوالی مقابل ماینتس به پیروزی نرسید. آگزبورگ در 7 بازی اخیر در کلیه رقابت ها، طعم برد را نچشیده ولی ماینتس بالاخره پس از ناکامی در 3 بازی رسمی متوالی، به پیروزی دست یافت.

نگاه پنجم (اینگولشتات 3-0 شالکه): آبی های سلطنتی در ادامه روزهای تیره و تار، شکستی نوبرانه را مقابل اینگولشتات تجربه کردند. مورتیز هارتمن مهاجم زیرک «دی شانتزر» در نیمه اول و از روی نقطه پنالتی گل اول میزبان را به ثمر رساند و در آخرین لحظات همین نیمه، لوکاس هینترزیر اتریشی، پاس دریافتی از دنی داکاستا را با یک ضربه دقیق در کنج دروازه شالکه قرار داد. دنی داکاستا در نیمه دوم، باز هم یگ پاس گل داد تا داریو لزکانو مهاجم پاراگویه ای ارزشمند اینگولشتات، گل سوم تیمش را وارد دروازه شالکه نماید و عجیب ترین نتیجه هفته را رقم بزند. حضور روبرت بایر در پست دفاع چپ اینگولشتات و استفاده از 3 مهاجم توسط هازن هاتل مربی این تیم، جالب توجه بود. دی سانتو در این بازی در نوک خط حمله شالکه حضور داشت و گورتزکا و شوپو-موتینگ نیز در اواسط نیمه دوم تعویض شدند ولی حتی حضور هونتلار و بلهندا هم نتوانست کمکی به شالکه بکند. شالکه در این بازی فقط یک ضربه داخل چارچوب داشت. بدین ترتیب دومین باخت شالکه در 3 بازی اخیر رقم خورد تا اینگولشتات پس از 5 بازی متوالی، به پیروزی دست یابد.

نگاه ششم (دارمشتات 2-2 اشتوتگارت): دو تیمی که هنوز هم احتمال سقوط آنها وجود دارد، در یک بازی حیثیتی به مصاف هم رفتند که حاصل این بازی، 4 گل و یک تساوی پر گل بود. ساندرو واگنر مهاجم آماده این روزهای نیلوفرهای آبی، گل اول بازی را در نیمه اول زد ولی کریستین گنتنر و لوکاس روپ در آخرین دقایق نیمه اول، طوفان به پا کرده و طی چند دقیقه، دو گل برای اشتوتگارت زدند تا تیم میهمان در کمال تعجب، پیروز نیمه اول باشد. فیلیپ کوستیچ و آرتم کرافتس دو پاس گل دادند تا همچنان بازیکنان مؤثری برای تیم خود باشند. در اوایل نیمه دوم، دارمشتات با گلزنی پیتر نیمایر از پاس دریافتی ماریو فرانچیچ، کار را به تساوی کشاند و این نتیجه تا پایان بازی ماندگار شد. دارمشتات یکی از تیم هایی می باشد که خیلی کم در ترکیب اصلی آن تغییر ایجاد می شود. تونی سانیچ مدافع صرب اشتوتگارت که پس از مدت ها در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفته بود، به علت مصدومیت در نیمه اول تعویض شد. کرافتس در نوک خط حمله و دیداوی در پشت سر او حضور داشت ولی هارنیک و ورنر روی نیمکت حضور داشتند. سری دیه نیز در یکی از گل های خورده اشتوتگارت، مقصر اصلی بود. 65 درصد مالکیت توپ در اختیار اشتوتگارت قرار داشت. اشتوتگارت در 7 بازی اخیر، فقط یک بار پیروز شده و دارمشتات در 8 بازی اخیر، طعم برد را نچشیده است.

نگاه هفتم (دورتموند 3-2 برمن): بازی عصر شنبه به زیباترین شکل ممکن در سیگنال ایدونا پارک برگزار شد و در حالی که نیمه اول هیچ گلی نداشت، در نیمه دوم پنج گل از خط دروازه ها رویید که سهم دورتموند 3 گل بود. گلزنی های زنبورها با پاس مخیتاریان و گلزنی اوبامیانگ آغاز شد ولی طی 6 دقیقه، شوک بزرگی به دورتموند وارد آمد و شاگردان توخل دو گل را دریافت کردند. آلخاندرو گالوز و زلاتکو یونوزویچ این دو گل را به ثمر رساندند. سه دقیقه پس از گل یونوزویچ، باز هم شاه مهره ژاپنی دورتموند یعمی شینجی کاگاوا گلزنی کرد. گل کاگاوا با پاس مارسل اشملتزر به ثمر رسید تا بازی به تساوی کشانده شود ولی این نتیجه هم برای دورتموند چندان رضایت بخش نبود. مخیتاریان که در این فصل در نقش استاد پاس گل ظاهر شده، باز هم به داد توخل رسید و با یک پاس طلایی، آدریان راموس را به گل رساند تا دورتموند، 3 امتیاز کامل این بازی را به هوادارانش تقدیم نماید. جالب اینجاست که راموس با اینکه دقایق کمی در ترکیب دورتموند در این فصل بازی کرده، اما هر گاه در زمین حضور یافته، یک اثر مثبت را در جریان بازی گذاشته است. بدین ترتیب نهمین برد خانگی متوالی دورتموند مقابل برمن رقم خورد. دورتموند در مقایسه با بازی دو هفته قبل با آگزبورگ، 6 تغییر را در ترکیب اصلی خود داشت اما مارکو رویس که این روزها شایعات زیادی درباره آینده وی در باشگاه به گوش می رسد، در ترکیب اصلی دورتموند باقی ماند. برمن هم 4 تغییر را در مقایسه با بازی گذشته، در ترکیب خود داشت. گالوز در خط دفاعی قرار گرفت تا سامبو یاتاباره جای او را در خط هافبک بگیرد و در غیاب پیزارو مصدوم، پس از چند هفته، آنتونی اوجا در ترکیب اصلی برمن و در نوک خط حمله قرار گرفت. برمن در این بازی با 5 مدافع و یک رویکرد تدافعی محض به میدان رفت که فقط در نیمه اول توانست نتیجه خوبی را بگیرد. حضور اشترنبرگ در پست دفاع چپ برمن جالب توجه بود. اوزتونالی از هنگامی که به بازی رفت، جریان بازی را به سود برمن متحول کرد. جالب اینجاست که ماتیاس گینتر در این بازی در پست غیر تخصصی یعنی دفاع وسط بازی کرد و اسون بندر هم یک خط عقب تر آمد تا زوج گینتر در قلب خط دفاعی دورتموند شود. یعنی دو مدافع میانی دورتموند، دو بازیکنی بودند که کمتر در این پست بازی می کردند. دورتموند بر خلاف برمن، یک رویکرد تهاجمی محض داشت و علاوه بر رویس و اوبامیانگ، از حضور اریک دورم نیز در خط حمله بهره می برد. کاگاوا که این بار به بهانه خستگی سفر به ژاپن، روی نیمکت دورتموند قرار گرفته بود، پس از 4 دقیقه حضور در زمین، باز هم برای زنبورها گلزنی کرد. 66 درصد مالکیت توپ و مجموع  ضربه داخل و خارج چارچوب دورتموند به معنای برتری فنی محض این تیم در این بازی بود.   کسب 67 امتیاز از 28 بازی توسط دورتموند، یک رکورد در تاریخ این باشگاه محسوب می شود و فقط بایرن مونیخ توانسته 4 بار تا پایان هفته 28، چنین حد نصاب امتیازی را به دست بیاورد. همچنین کسب 38 امتیاز از 14 بازی خانگی نیز یک رکورد جدید برای دورتموند می باشد. تعداد کل پاس های گل مخیتاریان در این فصل با دو پاس گلی که در این بازی داد، به 22 رسید که بیشترین تعداد پاس گل در 5 لیگ معتبر اروپایی در این فصل است.

نگاه هشتم (گلادباخ 5-0 هرتا): یکی از عجیب ترین نتایج فصل در این هفته رقم خورد و دو تیم قَدَر این فصل که داعیه حضور در رقابت های اروپایی را هم دارند، به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 5 گله گلادباخ به پایان رسید تا همگان انگشت به دهان شوند. پاس محمود داهود در اوایل بازی توسط تورگن هازارد تبدیل به گل اول کره اسب ها شد و نیمه اول با همین تک گل به پایان رسید ولی اوج آتشبازی گلادباخ در 30 دقیقه پایانی بازی رخ داد و فستیوال گل های شاگردان شوبرت با پاس فابین جانسون و ضربه تمام کننده آندره هان آغاز شد. پاتریک هرمان، تورگن هازارد و ابراهیما ترائوره گل های بعدی گلادباخ را زدند تا شگفتی بزرگ هفته رقم بخورد. محمود داهود با دو پاس گل و تورگن هازارد با دو گل زده، ستاره بزرگ این بازی بودند. هر دو گل هازارد با پاس های داهود به ثمر رسید. جالب اینجاست که گلادباخ با سیستم 3 مدافع به میدان رفت و از زوج هازارد-هان در نوک خط حمله استفاده کرد. پاتریک هرمان 10 دقیقه پس از حضور در زمین و ابراهیما ترائوره 2 دقیقه پس از حضور در زمین، برای گلادباخ گلزنی کردند تا نقش تعویض های ارزنده شوبرت مشخص شود. هرتا در این بازی با همان ترکیب همیشگی به میدان رفت و تولگا ساغرچی در بین دو نیمه، با ینس هگلر تعویض شد. در تقابل های این دو تیم از سال 2011 تاکنون، فقط یک برد نصیب هرتا شده که در سال 2013 بوده است. گلادباخ از سال 2014 تاکنون، 22 گل به هرتا زده و همیشه گربه سیاه پایتخت نشینان بوده است.

نگاه نهم (هوفنهایم 1-1 کلن): آخرین بازی هفته با تساوی یک گله دو تیم پایین جدولی به پایان رسید. هر دو گل بازی در نیمه دوم وارد دروازه ها شد. ابتدا زیمون سولر توانست پاس یوناس هکتور ملی پوش کلن را تبدیل به گل نماید ولی در آخرین ثانیه های بازی، یک گل جنجال بر انگیز و پر حرف و حدیث توسط کاپیتان کوین فولاند، تیم هوفنهایم را از یک شکست خانگی نجات داد. هوفنهایم در این بازی با سه مهاجم به میدان رفت ولی مربی این تیم در اوایل نیمه دوم، ندیم امیری و مارک اوث را بیرون کشید. تعویض های خوب یولیان ناگلزمن و به میدان فرستادن ادواردو وارگاس و یوناتان اشمید باعث شد تا هوفنهایم به گل تساوی دست یابد. کلن نیز با همان ترکیب قابل انتظار به میدان رفت ولی پاول اولکوفسکی روی نیمکت حضور داشت و یک مدافع 19 ساله گمنام به نام لوکاس کلونتر برای اولین بار با پیراهن کلن در بوندس لیگا بازی کرد. جالب اینجاست که کلن فقط یک ضربه داخل چارچوب داشت که همان یک ضربه تبدیل به گل شد. در تقابل های این دو تیم از سال 2010 تاکنون، فقط یک برد نصیب هوفنهایم شده که در سال 2011 بوده است. در پایان بازی، یورگ اشماتکه مدیر فنی کلن به علت پرتاب آدامس خود به سمت نیمکت هوفنهایم، از این باشگاه عذرخواهی کرد.

 

منبع:بوندسلیگا فنز، مرجع خبری بوندس‌ لیگا و فوتبال آلمان


نویسنده: محمد رضا شعاعی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد