پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

آیا افت بایرن منجر به افت جایگاه بوندسلیگا در اروپا می شود؟

http://bundesligafans.ir/Resource/Banner/bsznvwrt.woa.jpg

  به گزارش پاتوق هواداران بایرن مونیخ

بیایید صادق باشیم، بخش عظیمی از شکوه فوتبال آلمان در رقابت های اروپایی و همچنین امتیازات یوفا در نیم دهه گذشته توسط بایرن مونیخ بدست آمده است. باواریایی ها در 6 فصل گذشته لیگ قهرمانان، در 5 نیمه نهایی حضور داشته اند و پس از پیروزی دراماتیک مقابل یوونتوس و برخورد با قرعه بنفیکا، آنها تقریبا اطمینان دارند که این فصل هم این روند درخشان را ادامه دهند و برای ششمین بار در سالهای اخیر در جمع چهار تیم برتر اروپایی قرار گیرند. هیچکس نمی تواند بگوید که این روند فوق العاده بایرن تا ابد پابرجا می ماند، بنابراین مشخص نیست چه اتفاقی برای سهمیه های اروپایی بوندسلیگا در صورت افت بایرن می افتد. بایرن همانند دیگر تیم ها دوران گذاری خواهد داشت، همانطور که رئال و بارسا هم در مقاطعی در رقابت های اروپایی توفیقی نداشتند. تاریخ ثابت کرده است، زمان هایی که بایرن شرایط مناسبی در اروپا نداشته، اوضاع امتیازات بوندسلیگا در اروپا هم جالب نبوده است. بسیاری ممکن است دوران گذار از کان، افنبرگ و شول به نویر، شواین اشتایگر و مولر را فراموش کرده باشند، دورانی که سریع و آسان نگذشت. کافیست نگاهی به ترکیب بایرن در فینال 2001 برابر والنسیا بکنید:
کان، کوفور، لینکه، اندرسون، صالحمیدزیچ، سانیول، لیزارازو، هارگریوز، افنبرگ، شول، البر
چند بازیکن این ترکیب دوران طولانی و موفقی بعد از آن شب داشتند؟
پس از 2001 بایرن در طول یک دوره گذار طولانی، به یک تیم بسیار متوسط بدل شد که تنها چند بازیکن کلاس جهانی حاضر شدند به آن بپیوندند، میشائیل بالاک، لوسیو و روی ماکای تنها کسانی بودند که می توان نام برد. بقیه بازیکنان تیم هم چندان کامل نبودند و نهایتا به دمیکلیس، فن بومل تمام شده و شواین اشتایگر کم تجربه محدود می شدند. مشخص بود آنها با این تیم، حریف جدی برای آ.ث میلان، اینتر، منچستریونایتد، چلسی و رئال مادرید نبودند.


در اینجا نتایج اروپایی بایرن پس از قهرمانی سال 2001 و پیش از راه یابی به فینال مقابل اینتر در سال 2010 به همراه لوئیز فن خال را ملاحظه می کنید.
2002- یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان
2003- لیگ قهرمانان، دور اول
2004- لیگ قهرمانان دور دوم
2005- یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان
2006- دور دوم لیگ قهرمانان
2007- مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان
2008- نیمه نهایی جام یوفا
2009- یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان

این تصادفی نبود که بوندسلیگا جایگاه سومش را در رنکینگ امتیاز های اروپایی لیگ ها، درست وقتی که بایرن یک باشگاه متوسط در اروپا محسوب می شد، از دست داده بود و بعید نیست اگر بایرن باری دیگر دچار یک رکود 10 ساله شود، بوندسلیگا جایگاه کنونی خود را در رنکینگ امتیازات اروپایی از دست بدهد. با این وجود امید است که دیگر باشگاه های بوندسلیگا با در پیش گرفتن سیاست های درست، خودشان را به عنوان مدعیان اروپایی مطرح کنند، اما فارغ از همه این ها چه شما از بایرن خوشتان بیاید و چه نیاید بازهم بایرن همان باشگاهی است که بهترین ها را برای بوندسلیگا رقم می زند، پنج قهرمانی از مجموع هفت قهرمانی کسب شده توسط تیم های بوندسلیگا، متعلق به بایرن است و این موضوع گواه این مدعاست. با وجود امکانات زیاد در فوتبال امروز، بایرن می تواند به سرعت دوران گذار را پشت سر بگذارد و در عین اینکه دوران گذار را طی می کند رقابت هم کند. روبری، لام و ژابی آلونسو تنها بازیکنانی هستند که از مرز 30 سالگی عبور کرده اند و با وجود پیشرفت های علم پزشکی در زمان حاضر، همانند ژاوی، پویول و پیرلو، می توانند حداقل تا سن 35 سالگی در سطح اول فوتبال بازی کنند و حتی اگر این بازیکنان پا به سن گذاشته افت کنند مشکل بزرگی به حساب نمی آید. علاوه بر این، بازیکنان با استعداد و جوان زیادی در بایرن وجود دارند که در بلند مدت جایگزین این بازیکنان کهنه کار شوند. آلابا، کومان، کیمیش، گوتزه، تیاگو، داگلاس کوستا بازیکنان بسیار خوب بایرن هستند که همگی کمتر از 25 سال سن دارند. مولر، نویر، لواندوفسکی، بواتنگ، مارتینز و ویدال نیز اکنون در دوران اوج بازیگریشان قرار دارند و هنوز سال های زیادی تا پایان خود فاصله دارند. می توان گفت حتی اگر در سالهای اینده، بایرن نتواند هرسال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه یابد بازهم زوالی همچون زوال سال 2001 قابل تصور نخواهد بود. گواردیولا و سامر به طرز بی رحمانه ای در نقل و انتقالات گذشته بایرن را بازسازی کرده اند تا جایی که این کار به قیمت رفتن اسطوره باشگاه یعنی شواین اشتایگر هم تمام شد. وضعیت مالی بایرن نیز بهتر از 10 سال پیش است، همان موقعی که پروژه این ورزشگاه گران قیمت دست باواریایی ها را در مسائل مالی بسته بود. ختم کلام: بایرن و بوندسلیگا سالهای درخشانی را پیش رو خواهند داشت.

به قلم Max Regenhuber در وبسایت BundesligaFanatic

 

منبع:بوندسلیگا فنز، مرجع خبری بوندس‌ لیگا و فوتبال آلمان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد