پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

مسائل این روز های فوتبال آلمان؛ از نگرانی لو در خط دفاعی تا احتمال جدایی مارک آندره تر اشتگن از بارسلونا

مسائل این روز های فوتبال آلمان؛ از نگرانی لو در خط دفاعی تا احتمال جدایی مارک آندره تر اشتگن از بارسلونا

  به گزارش پاتوق هواداران بایرن مونیخ در این گزارش مسائل روز فوتبال آلمان را بررسی می کنیم. از نگرانی لو درباره خط دفاعی تا جدایی مارک آندره تر اشتگن از بارسلونا.

1-معمای خط دفاعی

تیمی که در خطوط هجومی خود مهره های بسیاری دارد، حالا درگیر مسائل جدیدی در خط دفاعی خود شده است.                                                                                                                                   

چرا باید نگران خط دفاعی بود؟

بعد از عوض کردن پیروزی 2-0 با شکست 3-2 مقابل انگلیس در برلین پاسخ این سوال واضح است. عملکرد خط دفاعی در نیمه دوم واقعا بد بود، این می تواند اصلی ترین نگرانی برای یواخیم لو پیش از شروع یورو 2016 باشد.

در غیاب مدافع پرتوان مانشافت یعنی  ژروم بواتنگ (که پس از مدت ها دوری به دلیل مصدومیت کشاله ران می تواند از ماه آوریل به میدان برود) و تعویض هوملز در بین دو نیمه به دلیل مصدومیت جزئی، دو بازیکن بی تجربه یعنی آنتونیو رودیگر و یوناتان تاه در مرکز خط دفاعی مانشافت بازی کردند. در حالی که در سمت راست خط دفاع نیز  امره جانی که در لیورپول یک هافبک میانی پرتلاش است، بازی می کرد و به عنوان دفاع راست واقعا عملکرد بدی از خود به نمایش گذاشت.

با داشتن مدافعان کناری با کیفیت در بوندس لیگا چاره ای جز ترمیم این پست ها نیست. یواخیم لو می تواند به بازیکنانی نظیر مارسل اشملتسر و اریک دورم که عملکرد خیلی خوبی به همراه زنبور ها داشته اند فکر کند. اکنون در مانشافت از بازیکنانی در کناره های خط دفاعی استفاده می شود که  پست تخصصی آنها در میانه میدان است (مانند جان و رودی). این دو به هیچ وجه نتوانستند بعد از خداحافظی فیلیپ لام جای وی را در سمت راست دفاع آلمان پر کنند.

3-مسائل ماریو گوتسه

در بازی سه شنبه شب هیچ بازیکنی به اندازه ماریو گوتسه در فاز تهاجمی مانشافت تاثیر گذار نبود. اولین گل وی بعد از اکتبر گذشته با ضربه سر و به زیبایی هرچه تمام تر به ثمر رسید و مانشافت را 2بر0 از آتزوری پیش انداخت.

ماریو مدت زیادی را به دلیل مصدومیت کشاله ران از میادین دور بود. بعد از بازگشت از مصدومیت نیز تاکنون پپ گواردیولا هیچ علاقه ای برای استفاده از وی در ترکیب نداشته است. مهمت شول ستاره سابق باشگاه بایرن مونیخ در پاسخ به این سوال که چرا او نمی تواند کارایی لازم را در بایرن داشته باشد، گفته بود:

برای من پاسخ این سوال واضح است. او توانایی های بالایی دارد. به یاد دارم زمانی که در بروسیا دورتموند بود با اینکه بسیار جوان بود اما درخششی خیره کننده داشت. بسیار سریع بود و عالی کار می کرد و مانند یک تیر پیکان تند و تیز  و بُرنده بود. اکنون او خیلی از آن شرایط و فرمش دور شده است. مقصر اصلی  این شرایط خود اوست. وی هیچگاه برای بدست آوردن جایگاه خود در بایرن تلاشی نکرده است.

پس از آن بود که ماریو  با لبخند به صحبت های شول واکنش نشان داد:

من نمی دانستم که او عملکرد مرا در تمرینات  مشاهده کرده است و همیشه در آنجا حضور دارد. من فکر می کنم که به اندازه کافی در تمرینات تلاش می کنم.

مطبوعات آلمانی از علاقه او برای بازگشت به بروسیا دورتموند خبر می دهند. با این وجود خبر هایی نیز در مورد علاقه جدی یورگن کلوپ برای در اختیار گرفتن دوباره شاگردش در لیورپول منتشر شده است.

4-لواندوفسکی و احتمال تمدید قرارداد با بایرن مونیخ

 با وجود به گوش رسیدن خبر هایی مبنی بر اینکه رئال مادرید خواهان به خدمت گرفتن روبرت لواندوفسکی است، نشریه بیلد گزارش دادکه این مهاجم لهستانی در آستانه تمدید قرارداد خود با باواریایی ها است.

اگر این خبر صحت داشته باشد، مرد 36 گله ی این فصل بایرن، پس از توماس مولر، ژروم بواتنگ، داوید آلابا و خاوی مارتینز به پنجمین بازیکنی تبدیل می شود که قرارداد خود را با بایرن مونیخ تا سال 2021 تمدید کرده است.

با حضور پپ گواردیولا از فصل آینده در منچستر سیتی، احتمال می رفت که حداقل دو بازیکن بایرن به همراه پپ به شهر منچستر بروند،  اما این شایعات قویاً تکذیب شده اند.

4-تر اشتگن و ناراحتی از کم بازی کردن

با وجود فتح سه گانه به همراه آبی اناری ها در فصل گذشته، مارک آندره تر اشتگن از شرایطش در  بارسلونا راضی نیست. مارک پیش از این در مصاحبه ای گفته بود که :

من می خواهم از این مرحله ای که هستم فراتر رفته و بیشتر در زمین مسابقه حاضر شوم؛ وضعیت کاملا مشخص است، اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، آن وقت برای ادامه کار با باشگاه باید به صحبت بپردازم.

به نظر می رسد که در صورت ادامه این روند تر اشتگن تمایل به جدایی از بلوگرانا داشته باشد.

5- دیداوی در آستانه پیوستن به وولفسبورگ

نایب قهرمان بوندس لیگا در این فصل به نسبت فصل گذشته افت محسوسی داشته است. به نظر می رسد که وولفسبورگ و حامیان این تیم یعنی فولکس واگن، مشغول یک برنامه ریزی عالی برای فصل آینده هستند و کار خود را با جذب احتمالی دانیل دیداوی کلید خواهند زد.

این بازیساز 26 ساله و چپ پای تیم اشتوتگارت در این فصل 10گل به ثمر رسانده است و 5 پاس گل به هم تیمی های خود داده است و با درخشش بیشتر می تواند انتظار دعوت به مانشافت را داشته باشد.


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد