پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

داگلاس کوستا، بهترین دوست برای لواندوفسکی و نیمار

داگلاس کوستا، بهترین دوست برای لواندوفسکی و نیمار  به گزارش پاتوق هواداران بایرن مونیخ هم در هافبک و هم در خط حمله کیفیت اش امروزه جز تاپ هاست. وقتی لازم باشد بازیسازی می کند و در مواقع لزوم هم پاس گل و گل تعیین کننده از خود به جای می گذارد. بله، داگلاس کوستا همان بازیکنی که تابستان گذشته با 35 میلیون یورو از شاختار دونتسک اوکراین راهی بایرن مونیخ شد. شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که آن شماره 7 برزیل در کوپا آمریکا بتواند یک سال بعد به بازیکنی بزرگ تبدیل شود. بازیکنی که بسیاری بر این تصور بودن دعوت او به جای لوکاس مورا در برزیل فقط از کارلوس دونگا بر می آید. اما کوپا شروع شد، گل دقیقه 92  داگلاس روی پاس نیمار اجازه نداد برزیل جام را با تساوی برابر پرو آغاز کند. این گل شاید تنها نقطه عطف او در آن جام بود، چرا که در بازی های بعدی آن چیزی نشد که برزیل نیازمندش بود. وقتی نیمار ادامه کوپا آمریکا را به دلیل محرومیت از دست داد در بسیاری از نظرسنجی ها در کشور برزیل، داگلاس بیشترین رای را برای جانشینی نیمار آورد، اما این بازیکن به قدری با استرس بازی می کرد که از استپ ساده توپ هم عاجز بود. با پنالتی از دست رفته وی مقابل پاراگوئه سامبا از کوپا آمریکا کنار رفت و این بازیکن باید به آلمان و تیم جدیدش یعنی بایرن مونیخ می رفت. وقتی ژوزه مورینیو در چلسی خرید کِندی18 ساله را به داگلاس ترجیح داد، باورش سخت بود که چگونه بایرن مونیخ این بازیکن را به جای آنخل دی ماریا به خدمت گرفته است.


اما شروع کار با بایرن مونیخ برای این وینگر 25 ساله فوق العاده شروع شد. او زیر سایه هیچکس نبود، آن استرس موجود که در کوپا آمریکا و در چهره داگلاس قابل خواندن بود در بایرن تبدیل به جاه طلبی شده بود. او جانشینی آرین روبن را می خواست. انقد موثر بود که 30 بازی برای بایرن مونیخ در فصل جاری انجام داد و 12 پاس گل و 5 گل را از خود به ثبت رساند. دعوت از او به تیم ملی آسان شده بود، پس از تورنومنت کوپا و در رقابت های مقدماتی صعود به جام جهانی عملکرد قابل قبولی داشت و با به ثمر رساندن 2 گل و 2 پاس گل می کوشد تا سلسائو را از وابستگی به نیمار نجات دهد.


اخلاق تحسین بر انگیزی که داگلاس کوستا دارد تواضع اوست که اجازه می دهد بهترین دوست برای لواندوفسکی و نیمار در بایرن مونیخ و تیم ملی برزیل باشد. از لحاظ فنی در کمتر از یک سال به هر دو فوق ستاره نام برده نزدیک شده، در بازی های بزرگ برابر دورتموند، یوونتوس و تیم ملی آرژانتین درخشیده و ثابت می کند از آن دست بازیکن هاست که ارزش و جنبه ستاره تر شدن را دارد. فروتنیه موجود در او به گفته ویلیان، دوست و هم وطنش در چلسی قابل ستایش است. داگلاس عاشق دریبل زنی است و شاید تنها گناهش این باشد که به سبک بازیکنان فوتبال خیابانی دریبل می زند و در قالب ورزش با پله زدن مدافع پیش رو را تحقیر می کند. گناهی را که هر برزیلی به جان می خرد تا فوتبال را برای بیننده زیبا تر جلوه دهد.


داگلاس از مثلث های مورد علاقه اش می گوید، او در بایرن عاشق مثلث خودش با کومان و لواندوفسکی است و این علاقه را به بازی در کنار ویلیان و نیمار در تیم ملی نیز نشان می دهد. او بر خلاف خیلی ها هیچ وقت از "من" صحبت نمی کند. اکنون داگلاس آماده است برزیل را بدون نیمار در بازی فردا برابر پاراگوئه برنده کند. او می خواهد انتقام پنالتی از دست رفته خود برابر پاراگوئه را در رقابت های مقدماتی صعود به جام جهانی به بهترین شکل بگیرد و برای فصل آتی نیز برای بایرن این بار بدون پپ گواردیولا و زیر نظر کارلو آنجلوتی بدرخشد.

منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد