پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

به قلم Niklas König از وب سایت Goal گواردیولا به دنبال ورود به چالش مهیج لیگ برتر جزیره

 
گواردیولا به دنبال ورود به چالش مهیج لیگ برتر جزیره

 به گزارش پاتوق هواداران بایرن مونیخ پپ گواردیولا بایرن مونیخ را ترک می کند تا در لیگ برتر جزیره هدایت تیمی را بر عهده گیرد، به نظر می رسد که تنها دلیل وی برای جدایی از بایرن مونیخ ورود به چالشی جدید بوده است.

پپ گواردیولا سه شنبه با پوشیدن لباسی به رنگ بنفش وارد محل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی ساختمان باشگاه بایرن مونیخ گردید و به نظر کاملا آرام و راحت می رسید. وی در ابتدای سخنان خود جمله"من می خواهم در لیگ برتر جزیره مربی گری کنم" را دوبار تکرار نمود تا به طور کامل همه نمایندگان رسانه ها را در جریان برنامه آینده کاری خود گذاشته باشد.در این جلسه گواردیولا به طور شگفت انگیزی به صورت واضحی پرده از آینده کاری خود برداشت و به پرسش های خبرنگاران بر خلاف کنفرانس های خبری قبلی با جمله پرسش بعدی پاسخ نداد، در واقع گواردیولا از ابتدای فصل جاری تا پیش از کریسمس همواره با پرسش های فراوانی در زمینه آینده کاری خود مواجه بود که از پاسخ دادن به آنها طفره می رفت و یا به نحوی آنها را سانسور می نمود. اما در این جلسه شرایط کاملا متفاوت بود.

گواردیولا نیازمند چالشی جدید

باشگاه بایرن مونیخ در تاریخ بیستم دسامبر در توضیح کوتاهی با عنوان"گواردیولا تمدید نمی کند / آنچلوتی سرمربی جدید است" مطبوعات و رسانه ها را در جریان اتفاقات و تغییرات باشگاه نهاده بود و گواردیولا به خوبی می دانست که در هنگام بازگشت خود به مونیخ بعد از تعطیلات سال جدید میلادی با پرسش های زیادی در زمینه دلیل عدم تمدید قرار داد خود با بایرن مونیخ و برنامه های آتی خود مواجه خواهد شد، به همین دلیل وی به روشنی در این کنفرانس خبری سعی در روشن کردن افکار عمومی در این باره داشت:

من قرارداد خود را در مونیخ تمدید نمی کنم، چون می خواهم در لیگ برتر جزیره مربی گری نمایم و به چالشی جدید نیاز دارم.

پپ گواردیولا با چنین اظهاراتی همچنین به طور آشکاری روشن ساخت که مسئل مالی، خانوادگی و شهر مونیخ در اتخاذ چنین تصمیمی تاثیری نداشته اند و او تنها می خواهد شرایط جدید و چالش جدیدی را امتحان نماید. با وجود اینکه در بایرن مونیخ وی هیچ مشکلی و شکایتی نداشته و از شرایط ایده آلی برخوردار بوده است. گواردیولا در این زمینه گفت:

من به چالشی جدید، استادیومی جدید، بازیکنانی جدید، هوادرانی جدید، شرایطی جدید و در مجموع به تغییری بزرگ نیاز دارم.

منچسترسیتی؟ هنوز مشخص نیست

توافق گواردیولا با منچسترسیتی آن طور که مطبوعات اروپایی ادعا نموده اند هنوز مشخص و قطعی نشده و این سرمربی اسپانیایی تا کنون در مورد تیم آینده خود در فوتبال جزیره تصمیم نگرفته است:

من چند پیشنهاد از انگلیس دارم، اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده است، اگر قرارداد جدید امضا کنم، بی تردید باشگاه اعلام خواهد نمود.

گواردیولا همچنین در مورد سن و سال خود صحبت نمود و اینکه بایرن مونیخ تازه دومین ایستگاه مربی گری او بوده است:"من می خواهم شرایط و احساسات جدیدی را تجربه کنم، اگر 55 یا 60 ساله بودم، بی تردید تا زمانی که کارل هاینتس رومنیگه و ماتیاس سامر می گفتند کافی است، در اینجا می ماندم." اما حال زمان انتقال به لیگ بزرگی دیگر برای گواردیولای 44 ساله فرا رسیده است، اسپانیا، آلمان، انگلیس، یکی بعد از دیگری.

به نظر نحوه بازی فوتبال در لیگ برتر جزیره گواردیولا را مجذوب خود کرده است و این سرمربی بزرگ تمایل دارد تاثیرات و توانایی های خود را در فوتبال جزیره نیز که از تابستان آینده با اجرای قراردادهای جدید تلویزیونی دچار انقلاب بزرگی خواهد داشت، به معرض نمایش گذارد، گواردیولا خود حضور در فوتبال جزیره را این گونه توصیف کرده است:"ریسکی بزرگ که من آن را دوست دارم."

لیگ برتر جزیره چالشی مهیج برای گواردیولا

لیگ برتر جزیره می تواند به چالشی مهیج و دوست داشتنی برای گواردیولا بدل گردد و شاید تفاوتی نداشته باشد که وی هدایت کدام یک از تیم های منچسترسیتی، منچستریونایتد، چلسی و حتی آرسنال را در تابستان پیش رو بر عهده خواهد گرفت. وی تنها باید در این زمینه تصمیم گیری نماید، چون همه درها برای وی گشوده به نظر می رسد.

در شش ماه باقی مانده تا اتمام قرارداد با بایرن مونیخ اما گواردیولا می خواهد شاهکار خود را در این تیم به نمایش گذارد. گواردیولا پیش از این تاکید کرده که فتح بوندسلیگا از نظر وی مهم ترین عنوان برای بایرن مونیخ است، چون رسیدن به قهرمانی در آن نیازمند ثبات در عملکرد در طول فصل می باشد، در حالی که در لیگ قهرمانان نمایش فوق العاده در لحظاتی مهم تنها برای افتخار کافی می باشد. با این وجود پوشیده نیست که وی مهم ترین هدف و ماموریت خود در مونیخ را فتح لیگ قهرمانان اروپا با تیم این شهر می داند:"طبیعی است که من می خواهم در پایان فصل به عنوان فاتح لیگ قهرمانان از مونیخ جدا شوم."اساس دستیابی به چنین هدف بزرگی می بایست در اردوی میان فصلی بایرن مونیخ در قطر پایه ریزی و برنامه ریزی شود، اردویی که از چهارشنبه گذشته در این کشور برگزار خواهد شد.



منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد