پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

پاتوق هواداران بایرن مونیخ

هواداران بایرن مونیخ

به قلم RAPHAEL HONIGSTEIN کارشناس ESPN سبقت بایرن، احیای دورتموند و گل های چیچاریتو؛ مروری بر نیم فصل اول بوندس لیگا

سبقت بایرن، احیای دورتموند و گل های چیچاریتو؛ مروری بر نیم فصل اول بوندس لیگا

  به گزارش وبلاگ هواداران بایرن مونیخ پس از فرا رسیدن تعطیلات زمستانی، حال نگاهی به سیاه-روشن های بوندس لیگا و آن چه احتمالا در آینده به وقوع خواهد پیوست، خواهیم داشت.


                                                                   جریان فصل تا کنون

نیمه اول فصل 16-2015 بیش از حد از داستان آشنای سال های اخیر دور نشده است. در بالای بالا، بار دیگر بایرن مونیخ با تفکرات پپ گواردیولا قرار دارد. اشتهای این مربی کاتالانی برای پیروزی در مسابقاتش کاهش پیدا نکرده است و وی همچنان تیمش را رو به جلو می راند. این امر مخصوصا در بی پروایی وی در مصاف با اینتراخت فرانکفورت که به منظور اجتناب از اولین تساوی فصل پس از 10 پیروزی متوالی صورت می گرفت، قابل توجه بود.

بوروسیا دورتموند زیر نظر توماس توخل بار دیگر خود را به عنوان یکی از برترین های اروپا مطرح کرده است. توخل در نخستین ماه های حضورش در وستفالن به واسطه ترفند های کوچکی، کامیابی ها بزرگی را چه در داخل و چه در خارج از زمین تجربه کرد. در زیر آن ها نمایندگان حاضر در لیگ قهرمانان اروپا آلمان هستند؛ بایرلورکوزن در رده پنجم و ولفسبورگ در رده هفتم قرار دارد. در حالی که شالکه زیر نظر سرمربی جدیدش آندره برایتن رایتر نشانه هایی از پیشرفت را بروز داده و در رده ششم قرار دارد.

هر سه تیم ذکر شده، بیش از پیش از رقابت بر سر قهرمانی دور هستند. تنها تیم بالا نشینی که از دستاورد های خود راضی به نظر می رسد، مونشن گلادباخ است؛ حتی اگر آن ها از غیرمعمول ترین راه ها به رتبه چهارم رسیده باشند. لوسین فاوره معمار رنسانس آن ها بوده است که پس از پنج شکست در یک دوره برکنار شد. جانشین او آندره شوبرت با کسب بردهایی متوالی توانست گلادباخ را بار دیگر به جمع بالانشینان بازگرداند.

                                           برترین بازیکن: پیر امریک اوبامیانگ - دورتموند

ساده است؛ او گام بزرگ دیگری در راستای پیشرفت خود برداشت. این مهاجم گابنی 27 گل در تمام رقابت ها به ثمر رسانده است که 18 تای آن ها در بوندس لیگا بوده است. اوبامیانگ هنوز 26 ساله است و توسط توخل بیشتر در کانون توجهات قرار گرفته است. او می تواند به شکلی باورنکردنی و به سرعت میان مدافعان بدود و نیاز چندانی به پا به توپ شدن ندارد. نتیجه این امر همانند مَثَل "کمتر، بهتر است" بوده و شاید چیزی به نظر نرسد اما جذاب و دیدنی است.

                                 نا امید کننده ترین بازیکن: آرتورو ویدال - بایرن مونیخ

ویدال در تطبیق خود برای زندگی در بایرن با مشکل مواجه شده است و این امر نتیجه ای جز نا امیدی و عدم ارائه نمایش های قابل قبول نداشته است. در مقطعی از فصل جوزپ درمیچ نیز خود را نامزد کسب این عنوان معرفی می کرد!

                                          بهترین ورودی: خاویر هرناندز - بایر لورکوزن

در سالی که اکثر تیم های اروپایی به دنبال جذب بازیکنان کناری بودند، بایرن با جذب داگلاس کاستا از شاختار دونتسک و کینزلی کومان از یوونتوس بسیار خوب عمل کرد. اما لورکوزن چیچاریتو را استخدام کرد که کمی از شاهکار هم فراتر بود.او که تنها با 11 میلیون یورو به تیم جدیدش پیوست، در 25 مسابقه 19 بار برای تیمش گلزنی کرد.

                                                                      بزرگترین شگفتی ها:

هرتا برلین با نمایش های فوق العاده اش به معنای واقع شگفتی ساز بود. شوک بزرگی به رئیس فدراسیون آلمان "ولفگانگ نیرزباخ" پس از فاش شدن ماجرا های جام جهانی 2006 وارد شد. گواردیولا گفته است که در تابستان بایرن مونیخ را ترک خواهد کرد. تیم های تازه صعود کرده دارمشتات و اینگولشتات نیز بهتر از پیش بینی ها ظاهر شده اند.

                           زیباترین گل: روبرت لواندوفسکی - بایرن مونیخ برابر ولفسبورگ

دورتموند گل های تیمی خوبی را به ثمر رساند اما ضربه قیچی لواندوفسکی (در همان بازی که او طی 9 دقیقه 5 گل به ثمر رساند) در جریان پیروزی 5 بر 1 تیمش از توانایی فردی بالای وی نشأت می گرفت.

                                          زیباترین مسابقه: لورکوزن 4 - 3 اشتوتگارت

بازگشت تیم میزبان در حالی که ابتدا 2 بر 0 و سپس 3 بر 1 عقب افتاد، با گل پیروزی بخش آدمیر مهمدی در دقیقه 89 همراه شد تا خاص ترین بازی نیم فصل اول رقم بخورد. دیگر کاندید این بخش، تساوی پربرخورد 3-3 تیم های هوفنهایم و گلادباخ بود.

                                   پیش بینی ادامه فصل از نگاه رافائل هونیگشتاین

• دورتموند با شکست دادن لیورپولِ یورگن کلوپ در فینال لیگ اروپا، به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست خواهد یافت.

• بایرن مونیخ با شکست دادن منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا، بر بام فوتبال اروپا خواهد ایستاد.

• بایر لورکوزن قهرمان جام حذفی آلمان موسوم به DFP Pokal خواهد شد.

• هرتابرلین به لیگ اروپا صعود می کند و وردربرمن و هوفنهایم راهی بوندس لیگا 2 خواهند شد.


به قلم کارشناس ESPN و نویسنده گاردین: رافائل هونیگشتاین


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد